Huishoudelijk zorgmedewerk(st)er (12 uur)

Onderdeel van een team

Je maakt deel uit van een team dat onderweg is naar zelforganisatie. Dat betekent dat je samen met je collega’s de verantwoordelijkheid hebt over het schoonhouden van delen van het gebouw. Je maakt gezamenlijk afspraken over de wijze van aanpak, de planning van de werkzaamheden en het signaleren van afwijkingen met betrekking tot de werkzaamheden. Het team krijgt ondersteuning van een teamcoach (die meerdere teams begeleidt).

Jouw rol als huishoudelijk medewerker

Als huishoudelijk medewerker heb je een afwisselende baan in de dynamische wereld van de zorg. Jouw rol is om, vanuit een gezamenlijke verantwoordelijkheid met één of meerdere collega’s, zicht hebben en houden op de staat van schoonmaakonderhoud op zorgafdelingen. Je zorgt ervoor dat de leefruimten van bewoners schoon en opgeruimd zijn. Daarbij signaleer je ook expliciet eventuele problemen of bijzonderheden met betrekking tot huishouding en leefomgeving van bewoners.

Impressie van jouw werkzaamheden

Je voert huishoudelijke werkzaamheden uit, zoals het schoonmaken en het opruimen van de huiskamer en andere leefruimtes binnen Aqua Viva en het verschonen van bedden. Je draagt bij aan een prettige werksfeer in huis en signaleert problemen en bijzonderheden op het gebied van huishouding en  leefomgeving van bewoners.

Welke eisen stellen we aan deze functie

Je hebt praktische ervaringskennis op het gebied van huishoudelijke werkzaamheden, aangevuld met enige ervaringskennis in omgang met de doelgroep. Je
kunt je werk zelfstandig uitvoeren aan de hand van richtlijnen en afspraken. Samen met je collega’s maak je afspraken over de planning van de werkzaamheden.
Je bent in staat bijzonderheden en problemen op het gebied van huishouding op tijd te signaleren en te rapporteren aan jouw teamcoach. Je hebt sociale
vaardigheden nodig, zoals tact en hulpvaardigheid, in de contacten met collega’s. Je werkt altijd samen met je collega’s en af en toe heb je contact
met bewoners. Je maakt dan een gezellig praatje met hen. Je beseft dat het uitvoeren van ondersteunende werkzaamheden risico’s met zich meedraagt. Bij het
uitvoeren van huishoudelijk werkzaamheden kan je materiële schade veroorzaken en in het contact met bewoners is er kans op beperkte immateriële schade.
Aandacht en oplettendheid zijn nodig bij het verrichten van huishoudelijke werkzaamheden en voor het tijdig herkennen en signaleren van bijzonderheden in
de leefomgeving van bewoners. Je bent vaardig in het uitvoeren van huishoudelijke werkzaamheden.

Je kunt je sollicitatie richten aan: Wendy de Haas, Secretariaat directie en Zorg & Welzijn, Heyendaalseweg 290, 6525 SM Nijmegen, of via e-mail: wdehaas@aquaviva.nl

Voor nadere informatie over ons huis: www.aquaviva.nl

2 thoughts on “Huishoudelijk zorgmedewerk(st)er (12 uur)

  1. dolores mulder hermens says:

    op het moment werk ik in de huishoudelijk hulp
    ik heb te weinig uren
    daarom wil ik bij u solliciteren.
    welke dagen en de uren

  2. Stacey Peters says:

    Hallo ik ben stacey Peters
    Ik zag bij vacatures dat jullie opzoek zijn naar een huishoudelijk medewerker sprak mij meteen aan heb altijd in de zorg gezeten en in het huishoudelijkhulp.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *